Rage הוא משחק עשיר אפקטים ויזואליים מרשימים עם ארסנל רובים ונשקים שכיף להשתמש בהם, משחק גוף ראשון מבית ID הכולל בתוכו משחק מירוצים פוסט אפוקליפטי עשיר. עם זאת העלילה מרגישה קצת מרוחקת וישנם מעט באגים שלא אופייניים לבית Id.
העולם הפוסט אפוקליפטי של Rage מעולם לא נראה טוב יותר במשחק מחשב. מהרגע בו אתה יוצא אל העולם אתה מבין שId השתמשו באמנים כדי לעשות את המשחק הזה. החל משמיים ציוריים וחיים למרחבים ענקיים בנוף מדברי עם שרידים בולטים מהעולם הישן. שרידים כמו כבישים ראשיים ומחלפים שבורים שבולטים מהנוף המדברי ומזכירים לנו את העוצמה של מה שהיה בעבר.
מעבר לציוריות הנוף המודגשת במשחק ישנם דמויות (None Player Character)NPC חברים ואויבים שאתה בא איתם במגע. ברור שכל משחק משתמש בדמויות NPC כדי לקדם את העלילה ולספר את הסיפור אבל רייג' לוקח את זה צעד אחד קדימה, הדמויות בניגוד למשחקים אחרים בעלות הבעות תנועות גוף מרשימות וחיות משלהם גורמות לך בתור שחקן להרגיש יותר מחובר למה שקורה וגורמות לך תמיד לרצות לשמוע עוד.
למרות הדמויות המושכות, האפקטים המדהימים והעולם הציורי עדיין קיימת ההרגשה ש-Id פישלה בנושא העלילה. Id ניסתה לבנות משחק המבוסס על סוג של עולם פתוח בו השחקן בוחר לאן ללכת ואיזה קווסט להשלים, בניגוד למה שהם רגילים לבנות, משחקי עלילה קבועה בלי אפשרות לסתות ממסלול המשחק כדוגמת סדרות המשחקים DOOM ו-QUAKE. אנחנו רואים ניסיון להפוך את Rage לג'אנר העולמות הפתוחים סטייל Borderlands מה שגורם לשחקן לאבד את האחיזה בעלילה וזה גרם לנו בWARCON לאכזבה מסוימת שכן בתור מעריצי Id ציפינו לעלילה סוחפת.
העלילה מספרת את פעולותיו של חייל מהעולם הישן (אתה) ששרד אסון אפוקליפטי – מטאור שמתנגש בכדור הארץ - כשהוא ישן בתיבה מני רבות שהממשלה בנתה כדי לשמר את האנושות הסדר והחוק בעתיד הלא רחוק אחרי האסון. הרעיון הוא להחביא את התיבות במקומות בטוחים באדמה ולכוון אותם שיפתחו אחרי מספר שנים בעתיד כדי שאנשי התיבה התעוררו כשענני האבק של המטאור ישקעו והשמיים יתבהרו וכדור הארץ יאפשר שוב חיים. אבל כמובן שמשהו השתבש וכשהחייל שלנו מתעורר הוא היחיד בתיבה שלו שנשאר חי, בחוץ העולם נשלט על ידי "הרשות" שלפי מה שמספרים לו חלק מהשורדים היא מנסה לתפוס את כל אנשי התיבה שמתעוררים. בנוסף לרשות ישנם שלל פלגים ואויבים שניתן למצוא בעולם אפוקליפטי: שודדים סטייל "מקס הזועם" עם מכוניות באגי משודרגות, פאנקיסטים, אנרכיסטים, מוטנטים מזיליי רוק ואנשים רגילים שמנסים לשרוד בערים מאולתרות שנותנים לך משימות.
טריילר:
המשחקיות היא אולי לא גולת הכותרת אבל מרשימה ומתאימה למה שציפינו ממשחק FPS (גוף ראשון) מבית Id. עקומת הלמידה היא 0 – ישר איך שמתחילים לשחק כבר מכירים את המקשים ממשחקיFPS אחרים. כל הנשקים מרגישים אמתיים עם אנימציה של רתע ומשקל, ארסנל הנשקים הוא טיפוסי ודיי ברור למה שנצפה ממשחק פוסט אפוקליפטי אבל עם כמה הפתעות. ברור שיש את הנשקים המסורתיים: אקדח, שוטגאן דו קני, רובה סער סטייל AK-47 וסנייפר. בנוסף הלא קונבנציונאליים: בומרנג, רובה קשת עם חיצים מחשמלים רימוני EMP ושלל ציוד לחימה שאפשר לשים עליו את היד או לבנות לבד. כמו רובוט שהולך לידך ויורה על אויבים או מכונית על שלט מתפוצצת כמו שעשו ב-COD: Black Ops ועוד דברים מגניבים. בנוסף לאלו, לכל נשק יש סוגים שונים של תחמושת, חודר שריון, קליעי שוטגאן שמתפוצצים כמו רימון ואפילו כדורים מיוחדים שעשויים מהמטאור שנפל ועוד הרבה הפתעות.
מחוץ לעלילה הראשית ולסייד קווסטים שמאפיינים עולם פתוח ישנו משחק מירוצים. כדי לנוע ממקום למקום בעולם הפתוח והרחב הזה צריך להשיג כלי רכב. כנראה שהמפתחים תפסו על זה טרמפ ופיתחו מערכת תחרויות קטנה ומרשימה שלא תבייש את Need For Speed. בכל עיר שאתם מגיעים אליה יש לכם אפשרות להתחרות מול המקומיים ולזכות ברכב חדש ובנקודות שאיתם אתם יכולים לשלם כדי לשפר את הרכב שלכם או לקנות לו כלי נשק. התחרויות דיי מגוונות וכוללות מירוץ הקפות של זמן, מירוץ נגד מתחרים, מירוץ עם כלי נשק נגד מתחרים ועוד כל מיני משחקונים שבהם צריך לאסוף נקודות על המפה ולמנוע מהיריבים לאסוף לפניכם. אפשר לראות שמשחק המירוצים בנוי כמו שצריך והושקעה בו הרבה מחשבה מבחינת המפתחים.
סרטון משחקיות:
כש-Rage יצא היו בו לא מעט באגים, כרטיסי NVIDIA חבו קריעות בזמן שמסתכלים סביב שנבעו מאי סנכרון בין FPS (Frame Per Second) לבין ה-Refresh Rate של המסך. חלק מהאנשים דיווחו שהם לא מצליחים להפעיל את ה-VSYNC שאמור לפתור את הבעיה. כרטיסי ATI חבו קריסות מסכים שחורים וקפיאות כנראה עקב אי התאמה של הדריברים של ATI למשחק או הפוך. נכון לעכשיו לאחר שיצא פאטץ' מיד עם צאתו של המשחק, רוב השחקנים מדווחים שאין להם בעיות בכלל.
לסיכום ובנימה אישית Rage יכול לספק כ 20 שעות של משחקיות כיפית ומושכת בעולם שבנוי היטב מעורר משיכה ורצון של עוד. הפן העלילתי של המשחק יכול היה להיות יותר טוב וקצת איכזב בגלל הציפיות הגבוהות אבל בכל אופן שחיק ואפילו מומלץ.
דרישות מערכת ל-Rage:
מינימום:
מומלץ:
נראה טוב אני יוריד אותו משחק בשביל להעביר את הזמן מתי שאני לא משחק BF3