סיפורנו מתחיל כשגיבורנו – חייל ביחידה מיוחדת בן זמננו "נייט רנקו" - נשלח ביחד עם יחידתו לבדוק / לחקור מה מקור הקרינה המסתורית שנובעת מאיי קארטוגה-12. אותם איים שבעבר (1950) נערכו שם נייסוים כושלים בחומר שנקרא אלמנט 99 או בקצרה E99, השמועה מדברת על ניסויים שקשורים במנפולציה של זמן שבהן רוסיה רצתה להשתמש כנשק במלחמה הקרה. כמובן שהמסוק שלנו ביחד עם כל היחידה המיוחדת מתרסק על חופי האי ורנקו נסחף לעלילה מפותלת מעורבבת באקשן ואימה שלא תביש במאי הוליוודי. המשחק משתרע בין שני זמנים 1950 ו-2010 כשלא מעט מהזמן השחקן נאלץ לפתור פאזלים חכמים שקשורים במניפולציה של הזמן בעזרת מכשיר כפפה שמולבש על ידו השמאלית שנקרא Time Manipulation Device (או בקצרה TMD). יתרה מזאת קרבות נגד מפלצות ענקיות וחיילים רוסים, כל זאת כדי לשרוד ולהתקדם בעלילה.
אי אפשר שלא לשים לב כמה המשחק דומה למשחקים אחרים בג'אנר. המשחקיות והמנוע בנויים על מנוע U3 וההרגשה מאוד מזכירה אתWolfenstein 2009 . בנוסף מערכת הפאזלים מאוד מזכירה את Half-Life 2 וכאשר מסתכלים על הציוד הישן על האי, זה מאוד מזכיר את BioShock. נוקדת החוזק שלSingularity הוא השילוב בין קטעי אקשן ומשחק מותח לבין פאזלים חכמים שמצריכים ממך לחשוב קדימה ואחורה בזמן. לא פעם אתם תצטרכו להשתמש ב-TMD כדי לחדש גרם מדרגות ישן והרוס או לפתוח קרע בזמן ולעבור לעתיד שם המכשול לא קיים כבר.
האוייבים במשחק זה אנשי / עובדי האי ואולי גם חיות האי משנת 1950 שנחשפו לעבודה ממושכת עם החומר E99 או נחשפו לרמות דיי גבוהות של קרינה בניסויים של המדענים הרוסיים במניפולציית הזמן והם הפכו למפלצות בלהות החל מעכבישי מנהרות רדיואקטיבים דרך דמויי אדם מפלצתיים וכלה במפלצות בגודל של רכבות! כל זאת רק מוסיף לאווירה המפחידה / מסתורית של האי . זאת ועוד עובדי האי משנת 1950 שהם לא כל-כך חכמים בהבטי AI - הרבה פעמים תראו את החיילים האלה מתחבאים מכם בצד הלא נכון של המחסה ומשאירים את הצד שלהם חסוף אליכם. אוייבים נוספים יכולים לשלוט בזמן להעלם ולהופיע כשהם עומדים לתקוף. כל זה רק תורם לוורסטיליות של המשחק.
פלוס נוסף ב- Singularityזה הנשקים, ה-TMD אולי חלקכם תחשבו שהוא גימיק אבל הוא עושה הרבה יותר מרק להעביר דברים אחורה וקדימה בזמן. בעזרתו אתם יכולים לזקן את האוייבים שלכם עד שהם הופכים לאבק, אתם יכולים ליצור בועה שכל מה שנכנס לתוכה מועט וכמעט עוצר, להפוך חיילים למפלצות שיהרגו חיילים אחרים ועוד, לירות ברקים אמרתי? ה-TMD הוא לא הגאדגט היחיד במשחק, ישנם רובים מאוד מעניינם שאפשר לשפר אותם על-ידי איסוף חומר E99 ושימוש בו במכונות שיפור נשק שבצורה מאוד נוחה פרוסות ברחבי האי. חוץ מהנשקים הסטנדרטים אקדח ריבולבר, שוטגאן, ורובה אוטומטי אתם תיתקלו באחד הנשקים המעניינים ביותר שראיתי במשחק - דיי מזכיר את המבוקש (הסרט עם אנגלינה גולי שאפשר לסובב כדורים מעבר לפינות) – רובה צלפים שאחרי שאתם יורים את הקליע הזמן מעט ואתם יכולים לכוון את הטיסה של הקליע ישר לתוך הראש של החייל שמסתתר מאחורי קיר – מגניב!
לסיכום הגראפיקה של המשחק לא חדשנית במיוחד ולא פורצת גבולות אחרי הכל מנוע U3 עם טקסטורות ברזולוציה נמוכה יחסית למשחקים אחרים בתקופה זו. עם זאת העיצוב של השלבים באזורים סגורים, באזורים פתוחים ואפקטי הסאונד החדים בהחלט מכניסים את השחקן לאווירה המותחת והיחודית של סינגולארטי. כנראה ש- Singularity לא יהיה רב מכר אבל עדיין מדובר במשחק כיפי שמשתמש בקצב זורם בין קטעי אקשן ופאזלים כדי לגרום לשחקן להרגיש רווי בסביבה מותחת ועלילה מושכת.
LIKE
לא ממש אהבתי את התחלת המשחק, הזומבים בקושי מתים עם האקדח שנותנים לך לכן עד שאתה מקבל את הכוח קשה, וגם כדי להרוג במכה ולפגוע בראש קשה כי הזומבים רצים וזזים.
כן, החלק הזה קשה וקצת מפחיד... יש לך רק אחד אקדח עם מספר מועט של כדורים.. כל ירייה צריכה להיות מדוייקת. אבל אחר-כך הכל משתפר וזה פחות מלחיץ.. חח